Thursday 17 August 2017

วัฒนธรรม การซื้อขายออนไลน์ โพสต์


ศิลปะของชนพื้นเมืองอเมริกันเรื่องราวของเรื่องราวสควอช Blossom ของสรัสวดีสควอชกับจอกจามีหลายพันปีสัญลักษณ์ได้เล่าเรื่องและยังทำหน้าที่เป็นวิธีการที่จะได้รับอำนาจเหนือกองกำลังและปรากฏการณ์ที่มีผลต่อสังคมหรือ คน จี้เสี้ยวที่คว่ำบนสร้อยคอสควอชที่เรียกว่า 39Naja39 โดยนาวาโฮพบได้ในรูปแบบการออกแบบต่างๆทั่วโลก เป็นรูปเสี้ยวรูปแบบนี้จะย้อนกลับไปเรื่อย ๆ จนถึงยุค Paleolithic มันถูกกล่าวถึงในหนังสือของผู้พิพากษาเป็นเครื่องประดับสวมรอบคอของอูฐ ในวัฒนธรรมชาวฟินีเซียน Astarte เป็นเทพธิดาแห่งความอุดมสมบูรณ์และเธอก็ถูกแทนที่ด้วยเสี้ยวที่ฤinษีอีกด้วย ในฐานะจี้รูปเสี้ยวของศรีลังกาได้รับการค้นพบในสมัยโรมันโบราณและสิ่งประดิษฐ์ของครีต ในช่วงยุคกลางมัวร์ขี่ม้าออกไปจากดินแดนทางทิศตะวันออกและเอาชนะไปทางทิศตะวันตกรวมถึงแปดร้อยปีของการยึดครองในสเปน พวกเขาใช้สัญลักษณ์เป็นเครื่องประดับประดับและคิดว่ารูปจันทร์เสี้ยวจะป้องกันตัวเองและม้าของพวกเขาจากดวงตาที่ชั่วร้าย 39 เมื่อชาวสเปนเดินทางมายังอเมริกาใต้และอเมริกาใต้พวกเขาก็นำแนวคิดเดียวกันนี้มาใช้เพื่อปกป้องม้าและทหารของพวกเขา ดังนั้นทุ่งสอนชาวสเปนผู้สอนชาวเม็กซิกันผู้สอนนาวาโฮระบบความเชื่อของพวกเขาและโลหะวิทยา ที่มาจากอีกทิศทางหนึ่งในทวีปอเมริกาเหนือสัญลักษณ์รูปเสี้ยวของศรีลังกาซึ่งอยู่ในรูปแบบต่างๆของสินค้าที่นำมาจากฝั่งตะวันออกโดยชาวยุโรปอื่น ๆ จี้เสี้ยวถูกนำมาใช้ตั้งแต่ช่วงต้นทศวรรษที่ 1800 โดย Shawnee, Delaware, Cheyenne, Comanche และ Navajo tribes รวมทั้งหมู่ชนอื่น ๆ อย่างไรก็ตามงานโลหะของอิทธิพลของยุโรปต่าง ๆ ถูกพบในทิศตะวันตกเฉียงใต้เป็นช่วงต้นของ 1700 ของ ในเวลานี้นาวาโฮเป็นนักรบที่ดุเดือดที่มักถูกโจมตี แต่บางครั้งก็แลกกับเพื่อนบ้านของพวกเขา Plains Tribes ในยุค 1820 ช่างโลหะแห่ง Southern Plains ได้เรียนรู้กระบวนการตัดตอกและตีด้วยความหนาวเย็น ส่วนใหญ่ของงานนี้ถูกผลิตด้วยเงินเยอรมัน เงินเยอรมันเป็นโลหะผสมที่แตกต่างกันเมื่อเทียบกับเงินเม็กซิกันซึ่งมักใช้โดยนาวาโฮ ผ่านการติดต่อกับ andor ใด ๆ ที่ Plains Tribes นาวาโฮได้นำสัญลักษณ์ของเสี้ยวครึ่งหลังสำหรับม้าของพวกเขา งูจงอางถูกวางบน headstall ม้าวงดนตรีกลางด้านหน้าของม้าบังเหียนและต่อมางูจงอางได้ย้ายเข้าสู่อาณาจักรของสร้อยคอ ในการให้สัมภาษณ์ของปีพ. ศ. 2473 ในช่วงเวลาหนึ่งนาวาโฮทุกคนสามารถซื้อหินเงินได้หนึ่งใบบนม้าของเขาอ้างอิงจาก Gray Moustache (ช่างทาสีของนาวาโฮผู้ซึ่งทำงานศิลปะตั้งแต่ช่วงปลายทศวรรษ 1800 ถึงปี 1900) ในช่วงต้นปี 1900 ภาพของนักเต้นระบำ Hopi, Naja สามารถมองเห็นเป็นองค์ประกอบหลักของสร้อยคอลูกปัด ความสามารถในการทำงานในเงินหนังและโลหะอื่น ๆ ทำให้ Navajo สามารถย้ายวัฒนธรรมของตนจากสังคมนักรบไปสู่สังคมการค้าขายได้มากขึ้น ในกรณีที่ศักดิ์ศรีและความมั่งคั่งมาจากการปล้นสะดมตอนนี้มันมาจากการเลี้ยงปศุสัตว์และรูปแบบศิลปะต่างๆ Silverworking เป็นส่วนสำคัญของการเปลี่ยนแปลงนี้ อ้างอิงจากนาวาโฮสัญลักษณ์ของงูจงอางเป็นของประดับตกแต่งและไม่มีจุดมุ่งหมายไม่ว่าจะเป็นสัญลักษณ์ทางจิตวิญญาณหรือเป็นสัญลักษณ์เฉพาะ แต่งูจงอางได้รับการยกย่องอย่างสูงจากนาวาโฮและชนชาติอื่น ๆ หนึ่งสัญลักษณ์ของดอกสควอชสามารถพบได้ใน petroglyphs โบราณที่อนุสรณ์สถานแห่งชาติ Saguaro ในรัฐแอริโซนา เป็นที่เชื่อกันว่าสัญลักษณ์ดอกไม้ที่เรามักเห็นในสร้อยคอถูกนำตัวไปที่นาวาโฮในช่วงเปลี่ยนศตวรรษศตวรรษที่ 1800 ถึงทศวรรษที่ 1900 ดอกจะแสดงด้วยกลีบยาวที่เริ่มเปิดและทรงกลมติดอยู่ที่ฐานของดอกไม้ จี้ดอกไม้เป็นตัวแทนของทับทิมสเปนเม็กซิกันและรูปแบบของการออกแบบนี้สามารถพบได้ในลวดลายของกรานาดา, สเปน ในทวีปอเมริกาสุภาพบุรุษอาณานิคมสเปนสวมรูปแบบต่างๆของดอกไม้ดอกทับทิมเหล่านี้บนเสื้อเชิ้ตและกางเกงของพวกเขาเป็นเครื่องประดับเงิน สร้อยคอสควอชบางอย่างที่เกิดจากยุค 1880 และ 1890 ถูกทำขึ้นด้วยเหรียญเงินค้อนทุบด้วยมือของชาวเม็กซิกันกับงูจงอางในแบบเดียวกับมัดท่อนม้า Najas สามารถพบได้ในทุกประเภทของสร้อยคอ แต่ไม่ทั้งหมดสต็อกสร้อยคอกีฬากีฬา Najas และมีสร้อยคอที่มีทั้งดอกไม้และ Najas ตลอดจนองค์ประกอบของการออกแบบอื่น ๆ เช่นสัญลักษณ์ทางศาสนา เมื่อถึงเวลาแล้วทั้งดอกสควอชและงูจงอางได้พัฒนาไปสู่รูปแบบและรูปแบบต่างๆ วันนี้สร้อยคอเหล่านี้ยังคงพัฒนาที่ผ่านมาเงินแบบดั้งเดิมและองค์ประกอบสีเขียวขุ่นและกำลังเคลื่อนเข้าทองคำเพชรและวัสดุอื่น ๆ ที่น่าสนใจและความงามที่ดี ที่ River Trading Post เรานำเสนอสร้อยคอสควอชที่ดี เลือกประเด็นการเจรจาต่อรองและการไกล่เกลี่ยระหว่างวัฒนธรรม: การอภิปรายและการไกล่เกลี่ยระหว่างวัฒนธรรม: ไฮไลต์จากการจัดประชุมวิชาการประจำปีครั้งที่ 4 ของสถาบันระหว่างประเทศเพื่อการเรียนรู้วัฒนธรรมระหว่างวัฒนธรรม: การใช้ชีวิตในสองวัฒนธรรม John W. Berry แผนกจิตวิทยามหาวิทยาลัยควีนส์คิงสตันออนแทรีโอประเทศแคนาดา K7L 3N6 ยอมรับวันที่ 10 กรกฎาคม 2548 พร้อมใช้งานออนไลน์วันที่ 6 ตุลาคม 2548 หัวข้อของการประชุมครั้งนี้เน้นเรื่องความขัดแย้งและการเจรจาต่อรอง ในบทความนี้ผมใช้ตัวอย่างหนึ่งของปัญหาเหล่านี้และตรวจสอบด้านวัฒนธรรมและจิตวิทยาของปรากฏการณ์เหล่านี้ที่เกิดขึ้นในระหว่างกระบวนการวัฒนธรรม กลุ่มคนและสมาชิกแต่ละคนมีส่วนร่วมในการติดต่อกันระหว่างวัฒนธรรมทำให้เกิดความขัดแย้งทางผลและความจำเป็นในการเจรจาต่อรองเพื่อให้บรรลุผลที่ปรับตัวได้สำหรับทั้งสองฝ่าย การศึกษาเกี่ยวกับการเพาะเลี้ยงรวมถึงกลยุทธ์ด้านวัฒนธรรมการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมและความเครียดทางวัฒนธรรม ความแตกต่างระหว่างกลุ่มและบุคคลในแต่ละกลุ่มมีความแตกต่างกันมากว่าผู้คน (ในทั้งสองกลุ่มมีการติดต่อ) ไปเกี่ยวกับวัฒนธรรมของพวกเขา (อธิบายในแง่ของกลยุทธ์การผสมผสานการกลั่นกรองการแยกตัวและการสร้าง marginalization) ในความเครียดที่พวกเขามีประสบการณ์และวิธีปรับตัวให้เข้ากับจิตใจได้ดีเพียงใด และสังคมวัฒนธรรม โดยทั่วไปแล้วผู้ที่แสวงหายุทธศาสตร์การรวมเข้าด้วยกันจะได้รับความเครียดน้อยลงและสามารถปรับตัวได้ดีกว่าการด้อยค่าที่เกิดขึ้นตามเป้าหมายที่ผู้ติดยาเสพติดและการแบ่งแยกประสบการณ์ในระดับปานกลางถึงความเครียดและการปรับตัว ข้อเสนอแนะสำหรับนโยบายสาธารณะและทิศทางส่วนบุคคลต่อการรับเลี้ยงบุตรบุญธรรมจะเสนอ เกี่ยวกับรูปแบบการประชุมเนื่องจากการรวมเข้าด้วยกันต้องมีการเจรจาอย่างเป็นรูปธรรม แต่ส่งผลให้เกิดความขัดแย้งน้อยที่สุดแนวคิดและผลการวิจัยที่ได้จากการทบทวนที่นี่สามารถให้คำแนะนำสำหรับการปรับปรุงความสัมพันธ์ระหว่างวัฒนธรรมได้ดีขึ้น ความสัมพันธ์ระหว่างกลุ่มผู้อพยพ Tel. 1 613 542 8095 โทรสาร: 1 613 533 2499. สงวนลิขสิทธิ์ 2005 Elsevier Ltd. สงวนลิขสิทธิ์ () Miri เทศกาลดนตรีคันทรี่ 2017 กุมภาพันธ์ 25 แอมป์ 2675 Parkcity Everly Hotel, Miri 11 มีนาคม 12, 2017, 10:00 น. 19.00 น. Vivacity Hall Hall, Level 2 C Atrium Program Pendakian Bukit Sadok Betong (มาเลเซียหนังสือประวัติ) เมษายน 29 -30 Ulu Layar, Betong (Doni 013-8088044 Sunarthi 016-5784479) เทศกาลดนตรีบอร์เนียว 2017 12 พฤษภาคม amp 13, 2017 Parkcity Everly Hotel, Miri Rainforest World Music Festival 2017 14 กรกฎาคม 8211 16, 2017 หมู่บ้านวัฒนธรรม Sarawak, Kuching Borneo Cultural เทศกาล 2017 กรกฎาคม 20-29 กรกฎาคม Sibu Town Square, Sibu Heart of Borneo Highlands Eco Challenge II 20 กรกฎาคม 8211 29 Bario, Miri Sibu เทศกาลเต้นรำนานาชาติ 2017 28 สิงหาคม 8211 2 กันยายน 19:30 Sibu Borneo นานาชาติลูกปัดการประชุม 2017 13-15 ตุลาคม โรงแรม Waterfront, Kuching Borneo Talent Awards 2017 24 พฤศจิกายน 8211 25 จัตุรัส Sibu Town Ruhiang Kiulu Adventure Challenge 15 ม. ค. 2017 Tamparuli Tamu Ground, Tamparuli Town การฉลองวันแห่งเมือง 17th City 2 Feb 2017 Padang M erdeka, Kota Kinabalu เทศกาลตรุษจีน, Pitas 2017 11 8211 12 ก. พ. 2017 Dataran Salimpodon Laut, Pitas City Day Open Regatta 25 8211 26 ก. พ. 2017 Kinabalu Yacht Club, Tanjung Aru Tambunan งานเทศกาลอาหารและเครื่องดื่ม 29 มี.ค. 2017 จัตุรัสพิณพูญนาค, เทศกาล Tambunan Kalimaran 1 8211 30 เม. ย. 2017 ศูนย์วัฒนธรรม Murut, ศูนย์แสดงสินค้าอาหารญี่ปุ่น Tenom 7 8211 16 เม. ย. 2017 ศูนย์การค้า Atrium, GF, 1Borneo Hypermall งานเทศกาลโรคเหงือก Kiansamung 20 8211 22 เมษายน 2560 Kg. Tinangol, Matunggong, Kudat Regatta Lepa Semporna 21 8211 23 เม. ย. 2017 Regatta Lepa Square, Semporna Sabah การแข่งขันตกปลานานาชาติ 2017 25 8211 30 เมษายน 2017 Pulau Layang-Layang 6th Bundle Festival 28 เม. ย. 8211 1 พฤษภาคม 2017 Tawau Sports Complex ซาบาห์ Fest 2017 5 8211 7 พฤษภาคม 2017 Mabul World Turtle วันที่ 8 8211 11 พฤษภาคม 2017 Borneo Divers Mabul Resort, เกาะ Mabul, Semporna Pitas Bengkoka Festival เทศกาลเก็บเกี่ยวเทศกาล 2017 10 8211 14 พฤษภาคม 2017 Bengkoka Square, Pitas 4th Sabah FCAS International การแข่งเรือมังกร 13 8211 14 พฤษภาคม 2017 Likas Bay , Kota Kinabalu เทศกาลเก็บเกี่ยว Matunggong 13 พ. ค. 2017 Matunggong ชุมชนเทศกาลเก็บเกี่ยวฮาโลวีน, Kota Belud 14 พฤษภาคม 2017 พิพิธภัณฑ์นานาชาติวัน 15 8211 18 พฤษภาคม 2017 ซาบาห์พิพิธภัณฑ์ Tambunan ระดับ Ka8217amatan ฉลองเทศกาล 20 พฤษภาคม 2017 Pisompuruan Square, เทศกาลเก็บเกี่ยว Tambunan เปิดการแข่งเรือ 27 8211 28 พฤษภาคม พ. ศ. 2560 Kinabalu Yacht Club, Tanjung Aru Kota Kinabalu Tadau Kaamatan 8211 เทศกาลเก็บเกี่ยว 8211 ตอนจบ 30 8211 31 พฤษภาคม พ. ศ. 2560 Kadazan Du สมาคมวัฒนธรรมดวงอาทิตย์ (KDCA) เทศกาล Magahau 1 8211 31 ก. ค. 2017 จัตุรัส Puruvan, Pekan Matunggong Moginakan Festival 1 8211 2 ก. ค. 2017 Kg. Nunuk Ragang, Tompios, Ranau Kota Kinabalu เทศกาลภาพยนตร์นานาชาติ (KKIFF) 7 8211 16 กรกฏาคม 2017 MBO Imago Mall Kudat Festival 14 8211 16 กรกฏาคม 2017 Sidek Esplanade, พิพิธภัณฑ์ Kudat Sabah วันที่ 15 กรกฎาคม 8211 31 ธ. ค. 2017 ซาบาห์พิพิธภัณฑ์ Kota Kinabalu Festival 21 8211 22 ก. ค. 2017 สนามเทนนิสที่มีสนามเทนนิส Sutera Harbor Marina Country Club, Kota Kinabalu เทศกาลเต้นรำพื้นบ้านเยาวชน 25 8211 30 ก. ค. 2017 ศูนย์วัฒนธรรมซาบาห์ Penampang Warriors8217 ฉลองวัน 31 ก. ค. 2017 โกตาคินาบาลูซาบาห์การเปิดตัว Merdeka Month 1 สิงหาคม 2017 เทศกาลดอกไม้ 26 8211 27 ส. ค. 2017 Sabah Agriculture Park Merdeka การแข่งขันเรือใบเปิดวัน 26 8211 27 ส. ค. 2017 Kinabalu Yacht Club, Tanjung Aru Kota Kinabalu วันชาติ 31 ส. ค. 2017 Jalan Tun Fuad Stephens, Kota Kinabalu เทศกาล Kota Marudu 2016 1 พ. ย. 2017 Dataran Pentas Utama Kota Marudu amp เขตเมือง Kota Marudu เทศกาลดนตรี Tambunan 25 พ. ย. 2017 แพลตฟอร์ม Tondulu River Park, เทศกาลเก็บเกี่ยว Tambunan, Kota Marudu 15 ธ. ค. 2017 Kota Marudu Community Hall D ataran Kota Marudu Brunei เปิดการฟันดาบ 2017 วันจันทร์ 9 มกราคม Bandar Seri Begawan 1st POUND การออกกำลังกาย rockout Fatburnextreme Masterclass วันศุกร์ที่ 13 มกราคมหน่วยที่ 5 Block B ชั้น 1 Atiya Complex, Spg 100, Jln Jerudong, Bandar Seri Begawan พฤหัสบดี 23 กุมภาพันธ์ Brunei Beach Bunch8217s Trail วันเฉลิมพระชนมพรรษา 100 พรรษา 25 มี.ค. 2017 ถึง 26 มี.ค. 2017 สนามกีฬา Malawati, Shah Alam Program Pendakian Bukit Sadok Ulu Layar, Betong (Doni 013-8088044 Sunarthi 016-5784479) ด้านอิสลามเช่นศาสนาคริสต์ศาสนายูดายและศาสนาอื่น ๆ ในโลกแตกต่างกันไปในการตีความพิธีกรรมและการปฏิบัติต่างๆ เป็นความจริงที่ชาวมุสลิมแชร์ความเชื่อพื้นฐานบางอย่างเช่นคนที่แสดงใน shahadah วิชาชีพแห่งศรัทธา: มีพระเจ้าองค์เดียวและพระมูฮัมหมัดเป็นศาสดาพยากรณ์ของพระองค์ผู้ได้รับคัมภีร์กุรอาน อย่างไรก็ตามในขณะที่ศาสนาพัฒนาหลังจากการเสียชีวิตของมูฮัมหมัดและแพร่กระจายไปทั่วอารเบียในหลายภูมิภาคและวัฒนธรรมตั้งแต่บอสเนียและจีนไปจนถึงเยเมนและแซนซิบาร์ก็จะตีความได้หลายวิธี ความหลากหลายนี้เป็นผลมาจากแกนหลักของความเชื่อทางศาสนาที่มีปฏิสัมพันธ์แบบซับซ้อนด้วยบริบทต่างๆที่ชาวมุสลิมอาศัยอยู่ แต่ละบริบทเหล่านี้ถูกกำหนดโดยปัจจัยหลายประการรวมถึงประวัติความเป็นมาประเพณีทางวัฒนธรรมโครงสร้างทางสังคมเศรษฐกิจโครงสร้างทางการเมืองภูมิศาสตร์และสถานที่ตั้งทางกายภาพในโลก ตระหนักถึงความเป็นจริงนี้ Abdol Karim Soroush รัฐทางปัญญาของอิหร่านร่วมสมัยไม่มีสิ่งใดที่เป็นอิสลามบริสุทธิ์หรืออิสลามที่เป็นประวัติศาสตร์ซึ่งอยู่นอกกระบวนการของการพัฒนาในอดีต ประสบการณ์การใช้ชีวิตที่แท้จริงของศาสนาอิสลามเป็นเรื่องเกี่ยวกับวัฒนธรรมและในอดีตเสมอไปและถูก จำกัด ด้วยสถานการณ์ในทันทีที่ตั้งของมันในเวลาและสถานที่ ถ้าเราจะถ่ายภาพอิสลามขณะที่มันอาศัยอยู่ในวันนี้ก็จะเผยให้เห็นถึงความหลากหลายของประสบการณ์ชีวิตที่ต่างออกไป แต่ก็มีอยู่พร้อมกัน (อ้างถึงใน Farish Noor, เสียงใหม่ของศาสนาอิสลาม 2002, 15-16) เห็นได้ชัดว่าเรื่องราวของศาสนาอิสลามเกี่ยวข้องกับชนชาติต่างๆเชื้อชาติและวัฒนธรรมหลายวรรณกรรมและภาษาที่มีประวัติมากมายและการตีความซึ่งบางส่วนอาจขัดแย้งกัน ไม่น่าแปลกใจที่ในมุมมองของความหลากหลายนี้สายเอ็ดเวิร์ดกล่าวศาสตราจารย์วิชาภาษาอังกฤษที่มหาวิทยาลัยโคลัมเบียและนักวิจารณ์ทางวัฒนธรรมและวรรณกรรมเขียนปัญหาที่ทุกคนพยายามที่จะพูดอะไรที่เข้าใจง่ายมีประโยชน์หรือถูกต้องเกี่ยวกับศาสนาอิสลามเป็นพยุหะ ดังนั้นควรเริ่มต้นด้วยการพูดถึงอิสลามมากกว่าอิสลาม (ในฐานะนักวิชาการ Aziz al-Azmeh ทำหนังสือ Islams and Modernities ที่ยอดเยี่ยม) จากนั้นให้ระบุว่าในช่วงเวลาใดเวลาหนึ่งพูดถึง เขากล่าวต่อไปว่าการรักษาความซับซ้อนและความหลากหลายของประสบการณ์ของมนุษย์ที่เป็นรูปธรรมเป็นเรื่องที่สมเหตุสมผลมากขึ้นในการพูดคุยเกี่ยวกับศาสนาอิสลามในช่วงเวลาที่แตกต่างกันสำหรับคนต่างชาติในสาขาต่างๆ ขั้นตอนเล็ก ๆ น้อย ๆ นอกเหนือจากความเชื่อหลัก (เนื่องจากแม้จะเป็นเรื่องยากที่จะลดกฎเกณฑ์แบบง่ายๆ) และเป็นศูนย์กลางของอัลกุรอานอัลกุรอานได้ก้าวเข้าสู่โลกที่ซับซ้อนที่น่าอัศจรรย์อย่างยิ่งที่มีคนมากมายมหาศาลที่อาจจะพูดว่า เขียนไว้ (เรื่องราวที่เป็นไปไม่ได้: ทำไมชาวมุสลิมจำนวนมากไม่สามารถเข้าใจได้ง่ายขึ้น, นิตยสาร Harpers กรกฎาคม 2002, 69-74) หลักสูตรอิสลามศึกษาทางวัฒนธรรมเป็นคำเชิญในการสำรวจความหลากหลายที่หลากหลายและพราวที่แสดงถึงโลกของศาสนาอิสลามด้วยการตรวจสอบปฏิสัมพันธ์แบบไดนามิกระหว่างความเชื่อทางศาสนาและแนวปฏิบัติกับบริบททางการเมืองเศรษฐกิจสังคมวรรณกรรมและศิลปะตลอดเวลา และพื้นที่ นอกเหนือจากการเปิดรับเนื้อหาใหม่หลักสูตรนี้ยังมีจุดมุ่งหมายเพื่อจัดให้คุณมีเครื่องมือในการวิเคราะห์และคิดวิเคราะห์เกี่ยวกับความหมายของการศึกษาไม่เพียง แต่ศาสนาอิสลามเท่านั้น แต่ยังมีประเพณีทางศาสนาอื่น ๆ ในบริบททางวัฒนธรรมด้วย ในแง่กว้างนี้หลักสูตรนี้เกี่ยวกับการศึกษาศาสนาในบริบททางวิชาการ รากฐานที่สำคัญของความรู้ของหลักสูตรคือการสร้างทางวัฒนธรรมเช่นเดียวกับการศึกษาเกี่ยวกับประเพณีคริสเตียนยิวพุทธหรือฮินดูเช่นเดียวกับการศึกษาอิสลาม เชื่อได้ว่าบทบาทของศาสนาในสังคมมนุษย์เป็นไปอย่างถูกต้องแน่นอนว่าเราต้องก้าวไปไกลกว่าคำบรรยายและความเชื่อที่เชื่อกันว่าเป็นประเพณีที่ยังมีชีวิตอยู่และเปลี่ยนแปลงไปตามบริบทและสภาพแวดล้อมของพวกเขา ท้ายที่สุดหลักสูตรนี้จะช่วยให้คุณมีความรูความสามารถในการศึกษาศาสนามากกวาและตระหนักถึงความซับซ้อนที่เกี่ยวของกับการศึกษา ไม่ต้องสงสัยเลยว่าผู้นับถือศรัทธาหลายคนที่มีความเข้าใจในศาสนาของตนจากมุมมองการสักการะบูชาจะมีปัญหาในการปฏิบัติตามแนวทางการศึกษาและการวิเคราะห์ที่เราได้กล่าวไว้ข้างต้น ตัวอย่างเช่นชาวมุสลิมบางคนอาจยืนยันว่ามีเพียงอิสลามเพียงอย่างเดียวและความแตกต่างถ้ามีอยู่จะเป็นผิวเผิน แต่แนวคิดนี้ได้รับอิทธิพลจากบริบททางวัฒนธรรมบางอย่าง ชาวมุสลิมดังกล่าวไม่ได้โดดเดี่ยวในความคิดนี้เพราะมีชาวมุสลิมที่ไม่นับถือศาสนาอิสลามที่นับถือศาสนาอิสลามว่าเป็นเสาเดียวที่เป็นเนื้อเดียวกัน เมื่อไม่นานมานี้โดยเฉพาะอย่างยิ่งหลังจาก 911 นักประวัติศาสตร์นักวิทยาศาสตร์ทางการเมืองผู้สื่อข่าวปัญญาชนสาธารณะได้พิจารณาอิสลามว่าเป็นกลุ่มที่มีอารยธรรมขนาดใหญ่หนึ่งแห่งที่แผ่ขยายไปทั่วโลกซึ่งขัดแย้งกับสิ่งที่เรียกว่าตะวันตกซึ่งพวกเขาตั้งครรภ์ด้วยเช่นกัน อารยธรรมแบบปรองดองและเป็นอันหนึ่งอันเดียวกัน การอ่านที่เลือกไว้สำหรับเซสชั่นหนึ่งจากหนังสือ Carl Ernsts, ต่อไปนี้มูฮัมหมัด เริ่มต้นด้วยการตรวจสอบที่สำคัญของลักษณะที่แนวคิดของศาสนาอิสลามและสำหรับความคิดเรื่องของศาสนาที่เป็นวัฒนธรรมและการเมืองที่สร้างขึ้นโดยชาวมุสลิมและไม่ใช่มุสลิมเหมือนกัน การอ่านจากหนังสือมูฮัมหมัดต่อไปนี้ยังเป็นการตรวจสอบแหล่งที่มาของประเพณีอิสลามโดยสรุปภาพรวมของบทบาทสำคัญที่มูฮัมหมัดในฐานะศาสดาอิสลามและอัลกุรอานเป็นคัมภีร์ของศาสนาอิสลามในการกำหนดจิตสำนึกทางศาสนาสังคมและการเมืองของชาวมุสลิม เราจะสำรวจแต่ละแหล่งข้อมูลเหล่านี้ในรายละเอียดมากขึ้นในเซสชั่นที่สองสามและสี่ ชุดที่สองของการอ่านจากแผนที่ประวัติศาสตร์ของศาสนาอิสลาม หลังจากสรุปความเชื่อพื้นฐานและแนวทางปฏิบัติแล้วสำรวจการขยายตัวทางประวัติศาสตร์ของการปกครองของจักรวรรดิอาหรับมุสลิมเหนือคาบสมุทรอาหรับซึ่งครอบคลุมช่วงระหว่าง 600 ถึง 1100 ปีซีอี แผนที่แสดงให้เห็นถึงความศรัทธาของอิสลามเริ่มขึ้นในโลกอาหรับ แต่แพร่กระจายไปยังพื้นที่อื่น ๆ ที่วัฒนธรรมท้องถิ่นภูมิศาสตร์ภาษาและเชื้อชาติมีอิทธิพลต่อความเชื่อและการปฏิบัติ การจัดตั้งกฎอาหรับในตะวันออกกลางนำไปสู่การพัฒนาเส้นทางการค้าที่ถูกควบคุมโดยพ่อค้าชาวมุสลิมนำความมั่งคั่งมาสู่อาณาจักรที่กำลังเติบโตอย่างรวดเร็ว ด้วยการขยายตัวทางการเมืองและเศรษฐกิจภาษาอาหรับได้กลายเป็นภาษาบริหารประเทศวัฒนธรรมการเรียนรู้และการพาณิชย์ เมื่ออำนาจอาหรับขยายไปทั่วพื้นที่มากขึ้นในตะวันออกกลางและทะเลเมดิเตอร์เรเนียนประเพณีอาหรับที่ไม่ใช่อาหรับโดยเฉพาะเปอร์เซียและกรีกโรมันถูกรวมเข้าด้วยกัน ผลที่ตามมาคืออารยธรรมสากลที่วัฒนธรรมอาหรับมีส่วนสำคัญ แต่ยังเข้าร่วมกลุ่มชาติพันธุ์และศาสนาอีกหลายกลุ่ม การสำรวจทางประวัติศาสตร์สรุปด้วยการอภิปรายสั้น ๆ เกี่ยวกับสงครามครูเสดและความพยายามของอัศวินจากอาณาจักรคริสเตียนของละตินตะวันตก (รวมทั้งอังกฤษสแกนดิเนเวียเยอรมนีอิตาลีและฝรั่งเศส) เพื่อแย่งชิงอำนาจทางการเมืองของดินแดนศักดิ์สิทธิ์จากผู้ปกครองชาวมุสลิม ความสัมพันธ์เชิงบวกที่เคยมีขึ้นระหว่างชาวมุสลิมกับคริสเตียนอีสเติร์นออร์โธด็อกซ์ในตะวันออกกลาง คำถามแนะนำด้านบนเมื่อคุณอ่านบทอ่านต่อในหนังสือมูฮัมหมัดและอิสลามประวัติศาสตร์ของอิสลามให้พิจารณาคำถามต่อไปนี้: พิจารณาคำแถลงของคาร์ลเอิร์นส์กล่าวได้ว่าไม่มีศาสนาใดที่มีภาพลักษณ์เชิงลบในสายตาของชาวมุสลิม ความสัมพันธ์ทางการเมืองและเศรษฐกิจระหว่างตะวันออกกลางและยุโรปตะวันตกกับสหรัฐอเมริกาส่งผลต่อการรับรู้ของศาสนาอิสลามในอดีตและปัจจุบันอย่างไรพวกเขามีผลต่อการรับรู้ของชาวตะวันตกในหมู่ชาวมุสลิม Carl Ernst เขียนอย่างไร , ศาสนาไม่เคยอยู่ในสูญญากาศ มีการผสมผสานระหว่างวัฒนธรรมและประวัติศาสตร์หลายอย่างที่เชื่อมโยงกับสถานที่ต่างๆ วาทศิลป์ของศาสนาต้องถูกใส่เข้าไปในบริบทเพื่อให้เรารู้ทั้งวัตถุประสงค์และฝ่ายตรงข้ามของโฆษกเฉพาะ (หน้า 30) พูดคุยเรื่องนี้โดยใช้ตัวอย่างจากประวัติศาสตร์อเมริกัน แนวคิดเกี่ยวกับศาสนาระยะยาวมีการเปลี่ยนแปลงอย่างไรเมื่อใดพวกเขามีอิทธิพลต่อการรับรู้ของศาสนาอิสลามและการศึกษาอย่างไรต้นกำเนิดของความเชื่ออิสลามทำไมชาวมุสลิมและคนที่ไม่ใช่มุสลิมอาจตอบคำถามนี้ได้แตกต่างกันวิธีการที่เหมาะสมและไม่เหมาะสมที่จะแยกความแตกต่างระหว่างกัน อารยธรรมอิสลามและอารยธรรมตะวันตกด้านบนศาสนาอิสลามเช่นศาสนาคริสต์ศาสนายูดายและศาสนาอื่น ๆ ในโลกแตกต่างกันไปในการตีความพิธีกรรมและการปฏิบัติต่างๆ เป็นความจริงที่ชาวมุสลิมแชร์ความเชื่อพื้นฐานบางอย่างเช่นคนที่แสดงใน shahadah อาชีพของศรัทธา: มีนรกความคิดเห็น Off on Seminar One: แหล่งที่มาของประเพณีด้านบนมูฮัมหมัด, ศาสดาอิสลามเป็นตัวเลขที่มีอิทธิพลมากที่สุดในประวัติศาสตร์ของมนุษย์ สำหรับชาวมุสลิมหลายล้านคนทั่วโลกพระศาสดามูหะหมัดได้กลายเป็นกระบวนทัศน์หรือแบบอย่างที่มีค่าควรถูกเทิดทูน เมื่อพระเจ้าทรงเลือกผู้เผยพระวจนะและร่อซู้ลเขาเป็นตัวเป็นตนที่สุดว่าจะใช้ชีวิตตามที่พระเจ้าต้องการได้อย่างไร ในแง่นี้เขาและศาสดาพยากรณ์ก่อนหน้าเขารวมถึงอับราฮัมโมเสสโจเซฟยาโคบและพระเยซูถูกมองว่าเป็นแบบอย่างของชาวมุสลิมโดยแท้จริงบรรดาผู้ที่ได้นำพาตามความประสงค์ของพระเจ้าอย่างแท้จริง ไม่น่าแปลกใจที่พฤติกรรมแบบจารีตประเพณีของท่านศาสดามูฮัมหมัด (ซุนนะฮ)) เป็นแหล่งข้อมูลที่สำคัญรองจากอัลกุรอานเพียงอย่างเดียวในการกำหนดบรรทัดฐานทางกฎหมายสังคมและสันติสุขสำหรับสังคมมุสลิม สุนัต หรือบัญชีที่บันทึกคำพูดและการกระทำของท่านศาสดาเป็นแหล่งที่สำคัญของพระสุนัตคำทำนาย สำหรับชาวมุสลิมจำนวนมากมูฮัมหมัดไม่ใช่แค่คำแนะนำ แต่เป็นผู้ช่วยเหลือผู้ช่วยในยามยากลำบากผู้มีความศรัทธาเพื่อนและแม้แต่คนที่รัก เพื่อให้เข้าใจถึงบทบาทที่ชาวมุสลิมได้เห็นพระศาสดาของตนมากขึ้นเราจำเป็นต้องให้ความสนใจไม่เพียง แต่เกี่ยวกับรูปประวัติศาสตร์ของมูฮัมหมัดผู้ซึ่งอาศัยอยู่ในศตวรรษที่ 7 แห่งประเทศอารเบีย (มูฮัมหมัดแห่งประวัติศาสตร์) แต่ยังเกี่ยวกับมูฮัมหมัดตามที่เขา ได้รับการตีความโดยชาวมุสลิมหลายล้านคนในช่วงหลายศตวรรษที่อาศัยอยู่ในสถานที่ทางภูมิศาสตร์และวัฒนธรรมที่แตกต่างกัน (มูฮัมหมัดผ่านทางประวัติศาสตร์) การอ่านในเซสชันที่สองช่วยให้เราสามารถสำรวจการตีความรูปแบบของมูฮัมหมัดในช่วงเวลาทางประวัติศาสตร์และพื้นที่ทางภูมิศาสตร์ที่วาดขึ้นจากตัวอย่างบทกวีวรรณกรรมพื้นบ้านและทัศนศิลป์ การใช้วรรณคดีและศิลป์เป็นเลนส์ทางวัฒนธรรมเพื่อการดูรูปของพระศาสดาเราสามารถเข้าใจบทบาทที่บริบททางวรรณกรรมและศิลปกรรมที่มีอิทธิพลต่อการตีความและการแสดงออกของแนวคิดและสัญลักษณ์ทางศาสนา วิธีการดังกล่าวยังช่วยให้เราสามารถเข้าถึงเสียงส่วนบุคคลของกวีและศิลปินตามที่แสดงในผลงานเสียงที่มักจะจมน้ำตายโดยเสียงของเจ้าหน้าที่ศาสนาและทางการทางการและตำรา การเลือกสัมมนาครั้งนี้เป็นการวาดรูปวรรณคดีสองประเภทที่แสดงถึงศาสดามูฮัมหมัด: บทกวีจากเอเชียใต้ (อนุทวีปอินเดีย) และทะเลทรายซาฮาราใต้และเรื่องราวพื้นบ้านจากฮุ่ยซึ่งเป็นชุมชนมุสลิมในประเทศจีนซึ่งแสดงให้เห็นถึงลักษณะที่ ร่างของมูฮัมหมัดถูกตีความภายใต้กรอบของประเพณีจีน folkloric จากเอเชียใต้เรามีตัวอย่างบทกวีจาก Urdu และ Sindhi ทั้งภาษา Indo-อารยันที่เขียนขึ้นในสคริปต์ตามตัวอักษรภาษาอาหรับ ในหลักสูตรของการพัฒนาประวัติศาสตร์ของพวกเขาทั้งสองภาษาได้รับความสำคัญคำศัพท์มาจากภาษาอาหรับและเปอร์เซีย ภาษาอูรดูเป็นภาษาราชการของประเทศปากีสถานและเป็นหนึ่งในภาษาประจำชาติของประเทศอินเดีย นอกเหนือจากเอเชียใต้ภาษาอูรดูมักจะพูดเป็นภาษาแรกและตัวที่สองในชุมชนผู้ลี้ภัยที่มาจากประเทศในเอเชียใต้ในหลายประเทศเช่นสหรัฐอเมริกา กวีนิพนธ์ภาษาอูรดูมีลักษณะพิเศษที่เรียกว่า nat หรือองค์ประกอบที่สรรเสริญมูฮัมหมัด เหล่านี้อาจถูกเขียนขึ้นในหลายบทกวีและรูปแบบบทกวี การเลือกของ nat s รวมอยู่ในการอ่านแสดงให้เห็นถึงความสัมพันธ์พิเศษที่มีอยู่ระหว่างผู้ประพันธ์บทกวีและมูฮัมหมัดพระผู้เป็นที่รักของพวกเขาความสัมพันธ์ที่ในบางกรณีมีสีสันโรแมนติกไปบ้าง มูฮัมหมัดถูกพรรณนาว่าเป็นผู้ช่วยเหลือและเป็นเพื่อนกับกวีที่แสวงหาการขอร้องของเขาเพื่อให้อภัยบาปของพวกเขา ข้ออ้างดังกล่าวเผยให้เห็นว่ามูฮัมหมัดรู้สึกราวกับมีมิติลึกลับและจิตวิญญาณในบุคลิกภาพของเขาซึ่งเป็นไปได้โดยความสัมพันธ์พิเศษของเขากับพระเจ้า การเขียนบทคัดย่อหรือบทกวีที่สรรเสริญมูฮัมหมัดไม่ใช่เพียงแค่บทกวีของชาวมุสลิมเท่านั้นตัวอย่างของเราแสดงตัวอย่างบทกวีที่เขียนโดยชาวมุสลิมที่ไม่ใช่มุสลิมเช่นกัน Sindhi เป็นภาษาพูดเด่นในภาคเหนือของ Sind จังหวัดทางใต้ของปากีสถานในปัจจุบันซึ่งเป็นที่ตั้งของอารยธรรมลุ่มแม่น้ำสินธุโบราณ ภาษานี้ยังถูกพูดโดยกลุ่ม Sindhis ที่กระจัดกระจายอยู่ในหลาย ๆ เมืองทั่วอินเดีย ชาวมุสลิมชาวมุสลิมชาวมุสลิมใช้ภาษาพื้นเมืองของตนเพื่อแสดงความเสน่หาและเห็นคุณค่าในตัวตนของพระศาสดามูหะหมัด หลายรูปแบบในกวีนิพนธ์ Urdu ยังพบในบทกวีของ Sindhi ลักษณะเด่นของบทกวีของ Sindhi คือแนวโน้มที่จะยกย่องมูฮัมหมัดและเป็นตัวแทนของเขาในสัญลักษณ์ที่คุ้นเคยกับวัฒนธรรมท้องถิ่นและวรรณคดี นี่คือความสำเร็จโดยกวีที่รวบรวมเรื่องราวและความรักของชาวบ้านเป็นแหล่งอ้างอิงเชิงเปรียบเทียบหรือตามข้อตกลงวรรณกรรมท้องถิ่นบางอย่าง การประชุมที่โดดเด่นโดยเฉพาะอย่างยิ่งมีบทกวีชายใช้เสียงหญิงในการกล่าวถึงพระศาสดาว่าเป็นความปรารถนาของเจ้าบ่าวหรือที่รัก ในขณะที่ปรากฏแปลก ๆ กับผู้ชมตะวันตกแบบตะวันตกการใช้งานดังกล่าวสอดคล้องกับร๊อคของกวีนิพนธ์สักการะในหลายพื้นที่ทางตอนเหนือของอินเดียและปากีสถานซึ่งจิตวิญญาณของมนุษย์มักจะคิดว่าอยู่ในโหมดผู้หญิงในความสัมพันธ์อันศักดิ์สิทธิ์กับพระเจ้า บทกวีจากทะเลทรายซาฮารา - ย่อยประกอบด้วย Hausa และสวาฮิลีพูดในแอฟริกาตะวันตกและตะวันออกตามลำดับ ทั้งสองอยู่ในตระกูลภาษา Bantu ด้วยความสัมพันธ์ทางวัฒนธรรมและเศรษฐกิจกับโลกอาหรับที่พูดกัน (Hausa ผ่านการค้าระหว่างทรานซาฮารากับแอฟริกาตะวันตกไปยังแอฟริกาเหนือสวาฮีลีผ่านเครือข่ายการค้าข้ามมหาสมุทรอินเดียระหว่างชายฝั่งตะวันออกของแอฟริกาและอารเบีย) ทั้งสองภาษามี ดูดซึมองค์ประกอบสำคัญของคำศัพท์ภาษาอาหรับ ในอดีตรูปแบบของตัวอักษรภาษาอาหรับที่มีการดัดแปลงได้ถูกนำมาใช้เพื่อเขียน Hausa และ Swahili ด้วยการมาของลัทธิล่าอาณานิคมในยุโรปอย่างไรก็ตามอักษรละตินถูกนำมาใช้เป็นบทประพันธ์อย่างเป็นทางการ การแพร่กระจายของศาสนาอิสลามในหมู่ชาว Hausa และภาษาพูดภาษาสวาฮิลีทำให้ทั้งสองภาษากลายเป็นพาหนะสำคัญสำหรับการแสดงออกของความจงรักภักดีของชาวมุสลิม บทกวีใน Hausa ประกอบด้วย Asma (d 1865) ลูกสาวของนักปฏิรูปอิสลามในศตวรรษที่สิบแปดชื่อ Usuman dan Fodio (d 1817) (เราจะได้เรียนรู้เพิ่มเติมเกี่ยวกับ Usuman dan Fodio และอุดมการณ์ปฏิรูปใน Session Eight) ) ที่มีชื่อเสียงสำหรับความกตัญญูของเธอเช่นเดียวกับการเรียนรู้ของเธอ Asma เขียนบทกวีในสามภาษาอาหรับ Hausa และ Fulfulde เธอได้รับพรโดยเฉพาะอย่างยิ่งในความสามารถของเธอในการแสดงแนวคิดอิสลามเป็นสำนวนภาษาแอฟริกันในท้องถิ่นเขียนถึงหกสิบทำงานในช่วงชีวิตของเธอ นอกเหนือจากความสามารถในการนับถือศาสนาและวรรณกรรมแล้วความนิยมของ Asmas ยังได้ให้ความสำคัญกับผลงานการกุศลของเธอในสังคมของเธอเช่นเดียวกับการบริจาคเพื่อการศึกษาต่อสำหรับผู้หญิง บทกวีของเธอบทกวีในบทเพลงสรรเสริญเป็นตัวอย่างของบทกวีที่เรียกว่า madih คำทำนายเกี่ยวกับพราหมณ์เป็นหนึ่งในองค์ประกอบที่โด่งดังที่สุดของเธอในภาษา Hausa การเลือกภาษาสวาฮิลีเป็นบทกวีของมราร์หรือท่านศาสดามุหัมมัดขึ้นสู่สวรรค์ บัญชีแบบดั้งเดิมเล่าว่าคืนหนึ่งพระศาสดามูหะหมัดติดตั้งอยู่ในสิ่งมีชีวิตที่เป็นตำนานที่เรียกว่า Buraq และกับเทวทูตกาเบรียลเป็นแนวทางของเขาก่อนเดินไปยังเยรูซาเล็มซึ่งหลังจากที่นำผู้พยากรณ์คนอื่น ๆ ในการอธิษฐานเขาเสด็จขึ้นสู่สวรรค์ต่างๆต่างๆ การเดินทางครั้งนี้เพื่อเผชิญหน้ากับพระเจ้า ชาวมุสลิมมีความแตกต่างกันในเรื่องของการตีความเหตุการณ์นี้ด้วยความเข้าใจลึกลับมากขึ้นในฐานะที่เป็นสัญลักษณ์ทางจิตวิญญาณสำหรับการเดินทางของจิตวิญญาณมนุษย์ความคืบหน้าของผู้แสวงบุญ Muhammads miraj ก่อตั้งขึ้นสำหรับนักมายากลแห่งศาสนาอิสลามซึ่งเป็นต้นแบบของการขึ้นไปของแต่ละจิตวิญญาณไปยังอาณาจักรฝ่ายวิญญาณที่สูงขึ้น มิราจกลายเป็นเรื่องที่ได้รับความนิยมสำหรับนักกวีชาวมุสลิมในหลาย ๆ ภาษาโดยเฉพาะอย่างยิ่งเมื่อทำให้กวีสามารถจินตนาการและบรรยายถึงประสบการณ์ที่ลึกซึ้งอย่างสร้างสรรค์ บังเอิญมีหลักฐานที่แสดงให้เห็นว่าบัญชีมุสลิมในบทกวีของ miraj ถึงยุโรปผ่านศาลอาหรับในยุคกลางสเปนแรงบันดาลใจให้นักเขียนชาวอิตาเลียน Dante เขียนผลงานที่โด่งดังของเขา The Divine Comedy ที่เห็นได้ชัดในการเลือกจิตรกรรม miraj ได้ให้แรงบันดาลใจไม่เพียง แต่สำหรับนักประพันธ์เท่านั้น แต่ยังรวมถึงศิลปินอีกด้วย ภาพประกอบที่รวมอยู่ในนี้มาจากต้นฉบับของศตวรรษที่สิบห้าที่เรียกว่า Miraj Nameh Treatise on the Miraj เป็นผลงานชิ้นเอกที่ยิ่งใหญ่ชิ้นหนึ่งที่จัดขึ้นที่สตูดิโอที่อยู่ติดกับราชสำนักของ Herat (ปัจจุบันอยู่ในอัฟกานิสถานในปัจจุบัน) ที่เหล่านี้สตูดิโอพระราช, ประดิษฐ์ตัวอักษร, illuminators และ bookbinders ผลิตต้นฉบับฟุ่มเฟือยสำหรับห้องสมุดมากมายและมีชื่อเสียงของผู้ปกครองชาห์ Rukh (1396-1477) ลูกชายของ Tamerlane เป็นที่เชื่อกันว่า Mir Haydar ผู้เขียนข้อความแปลเป็นภาษาตุรกีจากต้นฉบับภาษาอาหรับ งานศิลปะมีสีสันสดใสและแสดงภาพต่างๆในระหว่างการเดินทางอันเป็นสวรรค์ของท่านศาสดามูฮัมหมัด ในขณะที่ศิลปินและผู้อุปถัมภ์ที่เกี่ยวข้องกับประเพณีการเขียนต้นฉบับฉบับนี้เห็นได้ชัดว่าสะดวกสบายกับการเป็นตัวแทนรูปธรรมของพระศาสดาแม้ภาพใบหน้าของเขามีมุสลิมที่ถือว่าภาพเหล่านี้เป็นภาพลักษณ์ของรูปปั้นและด้วยเหตุนี้จึงควรห้าม เช่นนี้พวกเขาจะชอบ aniconic แทนของท่านศาสดาอาจจะผ่านรูปแบบศิลปะอื่น ๆ เช่นบทกวีและการประดิษฐ์ตัวอักษร คำถามแนะนำเมื่อคุณอ่านและพูดคุยเกี่ยวกับการเลือกให้พิจารณาคำถามต่อไปนี้: บทกวีเหล่านี้แต่ละบทกระตุ้นความสัมพันธ์ใกล้ชิดกับพระศาสดามูหะหมัด ในการอ่านพวกเขาพิจารณาความสำคัญของวิธีการนี้ของความจงรักภักดี อะไรคือองค์ประกอบที่ทำให้บทกวีประเภทนี้เป็นวิธีที่มีประสิทธิภาพในการสื่อสารความรักและการนับถือศรัทธาความสนิทสนมในบทกวีช่วยให้หน้าต่างเป็นกวีและผู้ชมที่เข้าใจถึงมูฮัมหมัดและภารกิจของเขาต่อมนุษยชาติ บทบาทของมุหัมมัดในการทำนายและปรับเปลี่ยนเนื้อหาในแต่ละประเพณีเป็นอย่างไรบ้างกล่าวอีกนัยหนึ่งภารกิจนี้มีความหมายอย่างไรต่อกวีและผู้ชมพิจารณาคำถามเดียวกันนี้เมื่ออ่านสิ่งที่เลือกจากนิยายและคติชนวิทยาของฮุย อะไรคือตำนานของฮุยเผยให้เห็นอิสลามและอัตลักษณ์ของจีนอย่างไรตัวตนเหล่านี้ถูกต่อรองกันอย่างไรในเรื่องอิทธิพลทางศิลปะของท้องถิ่นมีอิทธิพลต่อภาพวาดของ miraj อย่างไร สิ่งที่เราสามารถบอกได้จากบรรทัดฐานด้านสุนทรียศาสตร์ที่มีอิทธิพลต่อการพรรณนาตัวเลข (พระศาสดาเทวดา) เสื้อผ้าองค์ประกอบทางธรรมชาติ (ท้องฟ้าเมฆ ฯลฯ ) และคุณลักษณะทางสถาปัตยกรรม บริบททางวัฒนธรรมและการยอมรับบรรทัดฐานด้านสุนทรียภาพมีอิทธิพลต่อการเป็นตัวแทนของพระเยซูในประเพณีคริสเตียนทั่วโลกทำไมชาวมุสลิมบางคนรู้สึกสบายใจที่วาดภาพศาสดา (โดยเฉพาะใบหน้าของเขา) ทำไมคนอื่นถึงมองว่าเรื่องนี้เป็นที่น่ารังเกียจ and hence forbidden What factors, aside from theological ones, could be involved in determining these attitudes What is the difference between poetic and figural depictions of the Prophet top Muhammad, Prophet of Islam, ranks amongst the most influential figures in human history. For millions of Muslims around the world, the Prophet Muhammad has become the paradigm, or role model, who is worthy of being emulated. As Gods hellip Comments Off on Seminar Two: Muhammad through History top Session Four readings consider the Quran as a written literary text, that is, in its physical form as a compiled book. Discussion of the Qurans style, structure and contents, its terminology and world-view and the diverse ways in which Muslim communities interpret it, help the reader understand the mechanics of this book that is of central significance to Muslims around the world. To provide a broader frame of reference for the study of the Quranic text as well as an understanding of the manner in which the Islamic tradition relates itself to Christianity and Judaism, the session includes an examination of the story of Joseph in a comparative context, that is, its narration in the Bible and the Quran. The readings on the Joseph story and its literary and artistic expressions in various cultural contexts invite an exploration of the role that cultural contexts play in creating diverse Muslim interpretations of the same text. The brief discussion of eight central themes of the Quran, in the readings from Kenneth Cragg, lays the foundation for understanding Islamic expectations concerning faith, worship and behavior. The eight themes, as stated by Cragg, are: God and His praise Man in creation Prophethood in human guidance prior to Muhammad Muhammad in his Meccan environment Muhammad in his Medinan locale Religious Law and devotion Social Law and society The Last Things Study of the Quran is not complete without an understanding of the importance that aesthetics of recitation plays in worship. As we have already discussed in Session Three, memorization and recitation of Quranic verse are important Muslim practices. The aural dimension of the Quran helps the believer access Gods message through sound. As we shall explore later, calligraphic Arabic writing adds an artistic dimension in revering Allahs word as well. Guiding Questions 1. Cragg states that Muslim conviction sees divine communication and Muhammad8217s messengership as the two aspects of a single fact.(page 18) How is the merging of these two concepts important to Islamic theology What roles did the conception and recording of the Quran play in explaining Craggs quote and in establishing this as a holy book 2. Cragg also discussed the concept of there-and-then in concern for here and now. (p. 27). Is there a correlation between the role and interpretations of the Quran and the life styles of Muslims during different historical time periods Explain. 3. Discuss the role of the Quran in providing direction for an ethical life. Incorporate the inclusion of the eight themes in the discussion. Joseph Story : The Joseph story is one of the best known and best-loved traditional narratives among Jewish, Christian and Muslim peoples. Jews and Christians know it in its Biblical form as it appears in Genesis 35-50. (Jews also know many embellishments to the story, which are found in Talmudic literature.) Muslims know it its Quranic form as told in Surah 12 (Chapter 12). The reading from J. Kaltner, Inquiring of Joseph, ix-xx 23-43 will be particularly helpful in framing your reading of the Quranic and Genesis accounts of the Joseph story. 4. In comparing the Biblical and Quranic traditions of the Joseph materials, try to assess what the distinctive features of each narrative are: the stylistic aspects of each account, its probable role in Jewish, Christian or Muslim religious lives, and its place in the larger historical understanding of each of these traditions. What are the differences in the plots of the two accounts How does character development differ in the two accounts What might bethe purpose andor effect of such differences What is the narrative standpoint from which each account is told Which accounts seem more didactic Where do the emphases upon particular events lie in each account Are the virtues and vices depicted in each account comparable How does Joseph himself appear in each account Finally, can you make some generalizations about the overall character of the Quranic narrative as opposed to the Biblical narrative 5. After comparing the Biblical and Quranic versions of the story of Joseph, read the Malay and Swahili narratives. How do these stories and their portrayals of Joseph compare and contrast with those of the Bible and the Quran Given that the Joseph story is already told in the Muslim scripture, what do you think is achieved by re-telling it in each tradition In the re-telling of the story, how is it indigenized or acculturated 6. John Renard writes that because of the long love affair that generations of Muslims across the world have had with Joseph, he has become a comprehensive reminder of the various aspects of the Islamic tradition. Provide some instances from the readings in support of this statement. 7. Cragg states that Creed, code, cult, community and culture are five cs in necessary inter-relation in every religion. (page 41). Use these five concepts to compare and contrast the variations of the Joseph story included in the readings. Include how the sources of the Joseph story reflect Christian, Jewish and Islamic ideologies. 8. After viewing and hearing the multi-media resources, reflect upon the importance of the aural and visual arts in Muslim devotional life. top Session Four readings consider the Quran as a written literary text, that is, in its physical form as a compiled book. Discussion of the Qurans style, structure and contents, its terminology and world-view and the diverse ways in hellip Comments Off on Seminar Four: The Qur8217an: Major Themes top We can trace much of the diversity in the Muslim world to religious, philosophical, and political tensions that arose in the centuries after the Prophet Muhammads death. Sunni and Shia communities, for example, were divided by disagreements on the succession of leadership after Muhammad, while the rise of a Sufi counterculture was in part a reaction to the un-Islamic lifestyles of political leaders. The early Muslim communities struggled over the authority and legitimacy of community leaders, the relationship between political and religious leadership, and the correct interpretation of the Quran and Muhammads life. One of the most decisive problems for early Muslims concerned authority and leadership. By the end of Muhammads life, most of the Arab tribes had formed a united community of believers ( ummah ), with Muhammad acting as their leader both in religious and political matters. But Muhammad was the Seal of the Prophets the authority of his successor, therefore, would not be based on prophethood. It was up to the early Muslims to determine the nature and function of leadership in their communities. When Muhammad died in 632, many members of the ummah felt that the Prophet had not designated a successor, and by general consensus Muhammads father-in-law Abu Bakr was elected the first successor (calpih). Others believed that Muhammad had appointed his cousin and son-in-law Ali ibn Ali Talib as his successor, and believed that Ali, as a member of Muhammads immediate family, was best qualified to guide the ummah. Alis supporters were known as the Shiat Ali . the Partisans of Ali, and agitated for Ali to become the caliph. In 680, the struggle between supporters of the early caliphs and the Shia culminated in the battle of Karbala where Alis son Husayn was murdered by the army of Yazid. The martyrdom of Husayn was considered a grave injustice by all Muslims, but was a profound tragedy for the Shia. The commemoration of Husayns martyrdom remains central to Shia religious identity. In addition to the problems of succession and leadership, Muslims also debated how the teachings of the Quran and other scripture should be applied in practice. The Quran provided guidance on many aspects of religious and social life, but some felt that it did not contain clear instruction on all possible religious and legal questions. To clarify the Qurans practical teachings, Muslims relied on sunnah . the customs and practices of the Prophet as recorded in Hadith . extra-quranic quotations and eyewitness reports of Muhammads behavior. Scholars traveled throughout the Muslim world collecting Hadith, while carefully scrutinizing their authenticity. Only those Hadith which were transmitted by an unbroken chain of reliable sources were deemed acceptable. All members of the ummah strove to adopt the message of the Quran and emulate Muhammad, who was celebrated as the uswa al-hasana (the most beautiful model). The Quran and sunnah . the most authoritative guides to religious and social life, were the primary sources for shariah . the path of right conduct and behavior as revealed by God. Scholars studied the Quran and hadith in order to clarify shariah . Several schools of jurisprudence were formed, each with its own method for arriving at legal rulings. Although all rulings were based on scripture, the ambiguity of the primary sources on certain issues required the use of systematic reasoning, based on methods sanctioned by each school. Some jurists, and later theologians and philosophers, developed sophisticated intellectual methods, some drawing from traditions of ancient Greek philosophy others became uncomfortable with the application of potentially fallible human reason to religious law and theology, and argued for a literal application of the Quran and sunnah . Four major schools of Sunni jurisprudence were to emerge from these debates. Each school attracted its own followers, and at times there were bitter rivalries between schools. Muslims sought the opinions and guidance of religious scholars, the ulama . marking them as authorities on religious matters. Political leaders also patronized the ulama . establishing endowments for centers of learning. In areas where political authority was less centralized, the ulama fulfilled a number of leadership roles, and took on a degree of political power as well. The Shia developed their own approaches to jurisprudence. While the rulings of Shia jurists did not deviate significantly from those of the Sunni schools, their approach to authority was quite unique. The Shia refused to accept the legitimacy of the early caliphs, remaining loyal to the descendants of Ali, whom they called Imams . spiritual leaders. As a descendant of Muhammads immediate family, each Imam was believed to inherit special insight and authority in the practice of scriptural interpretation. As such, the Imam was considered to be an essential intermediary between God and the Shia community. In addition to hadiths of the Prophet, the Shia collected similar traditions from the Imams . extending the sources of shariah beyond those accepted by the Sunni jurists. A dispute over the succession of the seventh Imam led to a further division among Shia, creating the Twelver and Ismaili communities. With the success and territorial expansion of political dynasties, government officials began to accumulate unprecedented wealth and power, and at times their lifestyles were considered at odds with shariah . Following the model of Muhammads simple lifestyle, some Muslims, called Sufis, renounced worldly gains and turned to lives of poverty and ascetic practice. Sufis explored mystical and symbolic interpretations of Islamic rituals and scriptures to uncover their deeper significance. Most Sufis had extensive training in Islamic law and its guidelines for ritual and social behavior, but strove to apply shariah to their inner lives as well. They formulated a personal, emotional vision of Islam, internalizing the meaning of the Quran and Muhammads life. The spiritual accomplishments of the Sufis attracted followers and students, and Sufi brotherhoods gradually spread beyond local political loyalties. A Sufi masters teachings and conduct could become the source of inspiration for followers. This spiritual allegiance would continue even after a masters death, with followers making pilgrimages to his tomb. It should be clear that while early Muslims were unified in their belief in the Quran and sunnah . they came to interpret the meaning of Islam in diverse ways. All Muslims agreed on the authority of the Quran, but they actively debated the authority of political and religious leaders, the limits of human reason, and the compatibility of spiritual and worldly aspirations. Guiding Questions At the heart of many of the sectarian movements among Muhammads followers was the problem of establishing legitimate leadership. How did the early Muslims make sense of the shift in the leadership from Muhammad as the Seal of the Prophets to his successors who could not claim the authority of prophethood What were the Sunni and Shia solutions to this problem How did the qualifications for legitimate rule differ according to these communities with respect to education, family and tribal identity, spirituality, wealth, and politics The readings for this session describe different approaches to scriptural, religious, and political authority. What were the important sources of authority for each sectarian movement In the case where more than one source of authority was accepted, how were these sources reconciled Think about the role of hierarchical structures of authority. Do you see similarities between authority in Shia and Sufi traditions, especially in their concepts of religious leadership Ernst distinguishes between philosophical ethics based on reason and religious ethics based on revelation (p. 110). How does this distinction relate to the early schools of Islamic law and theology, especially the Mutazilites, Asharites, and People of Hadith What was the role of reason and revelation in establishing Shariah and practicing philosophy Why did some jurists argue the necessity of reason to interpret the Quran and Sunnah Ernst argues that the concept of what is called Western civilization should. include Islam on the grounds of Muslim philosophers active engagement with ancient Greek thinkers. After centuries of neglect, European philosophers rediscovered Greek philosophy and translated the works of Plato and Aristotle, as well as the original works of Muslim philosophers, from Arabic into Latin. Greek philosophy, widely considered the foundation for Western philosophy, was preserved and developed by Muslims. Still, Muslim philosophers are rarely acknowledged for this work. Ernst calls this one of the great areas of selective amnesia about the nature of Western civilization. How is this selective amnesia an argument for European superiority What are the implications of including Islam in the concept of Western civilization top We can trace much of the diversity in the Muslim world to religious, philosophical, and political tensions that arose in the centuries after the Prophet Muhammads death. Sunni and Shia communities, for example, were divided by disagreements on hellip Comments Off on Seminar Five: Communities of Interpretation top The centuries leading up to the Mongol invasions of the 13th century saw a culmination of Muslim spiritual and intellectual traditions, with masterpieces of literature, metaphysics, and theology. Sufi mystics, seeking a personal, subjective experience of God, gradually came to form networks of fraternal orders spanning the Muslim world. The language of their teachings was rich in symbolism and metaphor, inspiring poets like Jalal ud-Din Rumi (d. 1273) to compose literature of supreme beauty and vitality. Thinkers such as Abu Hamid al-Ghazzali (d. 1111) drew upon developments in Muslim intellectual traditions, as well as Greek philosophy and Neoplatonism, in their influential writings on mysticism and theology. They organized these ideas into comprehensive systems of faith, integrating objective and subjective forms of knowledge and religious experience. Even during the Prophet Muhammads lifetime some Muslims were moved to express their deep devotion to God with special spiritual disciplines. Citing such hadiths as poverty is my pride, they turned away from worldly accomplishments to adopt a simple lifestyle of voluntary poverty. These renunciates strove to realize the spiritual significance the message of the Quran, and the virtues of the lifestyle outlined by the hadith and sunnah. These spiritual practices were firmly grounded in the Quran, with its allusions to the Night of Power when the Quran was revealed to Muhammad, as well as the miraj, the Prophets miraculous journey from Mecca to Jerusalem and ascension through the seven heavens into the presence of God. Muslims borrowed the language and symbolism of such events in order to express their own spiritual growth and experience of God, seeking the deeper, mystical meaning of the Quran and sunnah. Muslim mystics were called Sufis, perhaps due to the coarse woolen ropes they wore (suf is Arabic for wool), in contrast to the lavish attire of political leaders and officials. Sufis considered the extravagant lifestyles of these officials to be at odds with the teachings of the Quran and shariah, and sought to turn away from worldly accomplishments, like wealth and political power, which were considered distractions from their devotions. Details from the lives of early Sufis are recorded in stories which exemplify a deep-seated devotion to the basic teachings of Islam. For example, Sufis strove to replace their own selfish desires with the love of God. This teaching was exemplified by Rabia al-Adawiyya (d. 801) who, with a torch in one hand and a bucket of water in the other, exclaimed, I want to dowse the fires of hell and set fire to heaven so that people will love Godnot out of their fear of hell or the hope of heavenbut for his own sake. Likewise, the importance of tawhid, the affirmation of Gods unity, was famously dramatized by Husayn Mansur al-Hallaj (d. 922). In a state of mystical ecstasy, Hallaj extended the implications of tawhid by claiming to be a manifestation of the divine truth. Although Hallaj was executed as a heretic, in Sufi literature his martyrdom became a popular symbol for unwavering sacrifice and mystical union with God. From the 11th century, Sufism began to take on a formal organizational structure. Sufis began to write systematic treatises and organize themselves into loose affiliations, on par with the various schools of Islamic jurisprudence. Often Sufi orders were structured around a spiritual master, one who had progressed through a number mystical stages, and, in the process, achieved the qualities of sainthood. These Sufi masters, called sheikhs (spiritual guides), attracted students who congregated at meeting houses to receive instruction. Even after the death of a sheikh, students and devotees visited the tomb of the master to receive his blessing (baraka). These tombs became popular centers of pilgrimage throughout the Muslim world, and the sheikh was thought to function as an intercessor between God and the pilgrims. The concept of intercession in Sufism is not unlike the special status of the Prophets family and Imams in Shiism. Alongside the formation of Sufi orders, schools of theology and philosophy studied the scriptures and sunnah some even began to consider their faith in light of neighboring intellectual traditions. The writings of Plato, Aristotle and the Neoplatonists were especially influential among Muslim intellectuals who questioned how these systems of logic, cosmology, and metaphysics could enhance Muslims understanding of the Qurans teachings. Mutazilite theologians represented the rationalist position, arguing that the universe was arranged by certain principles that can be discovered by reason alone. Others felt that there were limits to the power of reason, and felt that God and his creation could be known primarily through divine revelation as conveyed in the Quran. A third group of theologians, the Asharites, adopted a compromise, accepting the use of reason as a tool in theological debates, but conceding that God ultimately transcends reason. Asharite theologians were thoroughly educated in logic and philosophy, and their positions reflect a synthesis of the major intellectual traditions current in the Middle East and surrounding areas. Early Muslim philosophers wove ideas from Greek and neo-Platonist philosophy into their metaphysical teachings regarding the relationship between God and the universe. Ibn Sina (d. 1037), also known as Avicenna, wrote important commentaries on Greek philosophy which were to play a central role in the so-called rediscovery of philosophy by Christian scholastics like Thomas Aquinas (d. 1274). But Muslim philosophers like Ibn Sina did not merely preserve earlier traditions they incorporated these ideas into Islamic intellectual traditions and made original contributions to philosophy and theology. The various intellectual traditions outlined above, namely, Sufism, theology, and philosophy, were brought together by Asharite theologian Abu Hamid al-Ghazzali (d. 1111), whose synthesis would be widely accepted as an integration of Sufi mysticism, shariah based religion, and philosophical methods. Al-Ghazzalis biography is itself an embodiment of this synthesis. An accomplished professor in Islamic jurisprudence, al-Ghazzali gave up a prestigious professorship to devote himself to the search for a deeper faith. This search led to an elegant formulation of Islam, which reconciled the teachings of the Quran and the ritualism of shariah, with the personal experience of God found in Sufism. Al-Ghazzali argued for an integration of the objective knowledge of the scholars and the subjective knowledge of the Sufis. This fusion of reason and emotion, of outer and inner religious life, was the culmination of centuries of debates between mystics, theologians, and philosophers to many, it would prove a satisfying solution to these debates, and a successful integration of shariah and mysticism. Guiding Questions At one time Western scholars of Islam felt that Sufism was incompatible with Islam and tried to establish, unconvincingly, that it was the product of Hindu or Christian influence. To this day the artistic expressions of Sufis, such as Jalal ud-Din Rumi, are among the most popular expressions of Islam in the West. Is there a connection between these two phenomena What about Sufism allows it to transcend the generally negative image of Islam in the West Are there similarities between Sufi and Western ideals, and if so, do they withstand scrutiny What does it mean to say that Sufism is the internalization of Islam and Sharia Occasionally one hears that Islam forbids music and representational art this misconception fails to recognize countless examples of such art forms created by Muslim artists. In Ernsts discussion of Islamic art, he makes a distinction between Islamic art which is directly connected to religion, and Islamicate art which is non-religious and may be created by both Muslims and non-Muslims. Try to apply this distinction to examples of visual art, architecture, literature, and music. What can you say about the differences between Islamic and Islamicate art, and, for that matter, the general usefulness of this distinction Think about artistic traditions in your own community, and the role of religions in these traditions. To what degree is the IslamicIslamicate distinction analogous to the distinction between sacred and secular art Both Sells and Ernst describe the relationship between the lives of the early Sufis and the teachings of the Quran and the life of Muhammad. Events from Muhammads life became spiritual models for Sufis for example, the Night of Power, when the Quran was revealed to Muhammad, and the miraj, Muhammads ascension into the presence of God. How do these events lend themselves to mystical interpretations How could Sufis model their own spiritual experiences upon these events without claiming the status of prophethood What is the role of the Quran and sunnah in Sufism How do the basic values of Sufism such as tawhid (affirmation of Gods unity), tawakkul (trust in God), and rida (contentment with Gods will) relate to the message of the Quran Why did some Muslims reject Sufi practices and teachings How do you account for tensions between Sufis and political leaders, as well as between Sufis and religious leaders Lapidus states that by the 13th century a Sunni-scripturalist-Sufi orientation had emerged as the normative form of Sunni Islam. Consider the variety of Muslim intellectual and religious traditions in currency prior to the 13th century. Which traditions played the largest roles in the formation of this normative consensus Which approaches to jurisprudence, philosophy, theology, and mysticism did this consensus exclude and why Compare and contrast the roles of intercession and pilgrimage in Shiism and Sufism. What was the intellectual and political context of al-Ghazzalis synthesis of various strands of philosophy, theology, and mysticism Why was this synthesis so successful top The centuries leading up to the Mongol invasions of the 13th century saw a culmination of Muslim spiritual and intellectual traditions, with masterpieces of literature, metaphysics, and theology. Sufi mystics, seeking a personal, subjective experience of God, gradually hellip Comments Off on Seminar Six: Communities of Interpretation top The onset of European imperialism created a crisis of monumental proportions in the Muslim world. For Muslim intellectuals and religious scholars, it became abundantly clear that the nations of Europe had been able to conquer and subdue Muslim societies due to superior weaponry and machinery. The crisis, however, was not simply political or technological. It was also economic, social and cultural, as the structures and institutions introduced by the colonial powers brought with them a range of challenges to traditional Muslim world-views and perspectives on a wide range of issues. For instance, with European colonialism came the idea of secularism and the notion that sovereignty, the ability to make laws, and to determine right from wrong, rested neither with God nor with religious institutions claiming to interpret Gods will, but with the consensus of the people as expressed in the institutions of the state. Colonialism also brought it with Christian missionaries who were anxious to take advantage of the opportunities to spread their religion under the benevolent protection of the colonial state. These missionaries, along with early western scholars who studied Islam under colonial patronage, promoted the view that Islamic doctrines, practices and concepts, such as jihad, polygamy, the veil, and the sharia, were evidence that Islam was a backward religion, incompatible with progress and development. Hence, it was their duty to embark on a mission that was to simultaneously Christianize and to civilize colonial subjects and show them the way to progress. In the civilizing mission of European imperialism, Muslim communities were confronted with a force that was powerful enough to transform them into its own image, using brute military might, if necessary. For many Muslims, the political, cultural and religious denigration they experienced under colonial rule resulted in a crisis of faith as religious ideals chafed against historical realities. Viewed particularly from the perspective of Sunni Islam, to which the majority of worlds Muslims adhere, the history of their faith, until the eighteenth century, had been on the whole, with a few exceptions (such as the Crusades and Mongol invasions), a history of political triumph characterized by the steady expansion of Islam as a global religion. This political triumph, lasting many centuries, had been interpreted in theological terms: it was a sign that God was on the side of the Muslims, rewarding them with triumph in the world for faithfully following His commands. The new dominance and the visible strength of the West in the nineteenth and twentieth centuries created an uneasy feeling among many Muslims that something had gone wrong in history, triggering anxious questions. Was not the loss of hegemony in world affairs a sign that God had abandoned them because they were no longer practicing their faith correctly How were Muslims to respond to challenges to Muslim identity and faith in this new context What were the reasons for the political and economic decline Secularists blamed outmoded interpretations of Islam, its institutions and role that they played in public life for the ills facing Muslim societies. They felt that secularism, that is, separation of religion and politics and establishment of nation-states based on models derived from the West, would open the path towards modernization. By imitating the nations of Europe, they were convinced that Muslim societies would once again regain their lost dignity and their rightful place on the world stage. In contrast, conservative religious leaders (the ulama) argued that imitating the West was not a cure on the contrary the West was a deadly poison for Muslim societies. For them, Muslims were in a situation of powerlessness because they had deviated from the correct practice of religion as interpreted by the great Sunni scholars of the ninth and tenth centuries, the founders of the four main schools of Sunni religious jurisprudence. If Muslims were to follow carefully the teachings of the learned teachers of the past, they would surely return to the sirat al-mustaqim, the right path and then, perhaps, God would be on their side once again. Islamic modernism emerged as a compromise between secularly based advocacy of Western ideals and religiously motivated rejection of these ideals. It was an attempt by Muslim intellectuals, many of whom were not part of the traditional religious elite, to reconcile fundamentals of the Islamic faith with modern concepts such as nationalism, constitutionalism, rationality, scientific inquiry, modern western style education, womens rights and so on. Its leaders struggled to redefine Islam in terms of dominant Western values and to demonstrate its ability to adapt to the new world that Muslims encountered as their societies modernized. Integral to Islamic modernism was a process of internal self-criticism in which Muslim intellectuals struggled to come to terms with causes of decline while at the same time developing interpretations of Islam that accommodated modernity. For Islamic modernists, the ulama, through their old-fashioned and outdated modes of interpreting Islam and its religious texts, constituted a major part of obstacle in the path of reinvigorating Islam in the new context. For instance, a leading modernist, Jamal ad-Din Al-Afghani (1838-1897), felt that the ulama, by stifling independent and rational thought, had been responsible for the decline of Islamic civilization. Claiming that they were the true enemies of Islam, he likened them to a very narrow wick on top which is a very small flame that neither lights its surroundings nor gives light to others. (as quoted in Reza Aslan, There is no god but God, p. 230) The modernists challenged the status of the ulama as sole authoritative interpreters of the faith by declaring that the doors to ijtihad, individual interpretation, had never been closed. According to the modernists, the notion of taqlid, following or adhering to the interpretations of the learned, had been clearly promoted by the ulama to bolster their authority and suppress alternative viewpoints and interpretations. Viewed from this perspective, Islamic modernism was nothing short of an outright rebellion against the Islamic orthodoxy, and displayed an astonishing compatibility with the nineteenth century Enlightenment. (M. Moaddel and K. Talattof, Modernist and Fundamentalist Debates in Islam, p.1) Not surprisingly the ulama did not take too kindly to Modernist attacks on their authority and used their traditional control over the masses to fight against the Modernist vision by declaring its proponents to be kafirs, or infidels. and apostates. The readings for this Session cover the period between the late nineteenth and early twentieth century, when a group of prominent Muslim thinkers promoted the Modernist vision in the Middle East and the Indian Subcontinent. They critically examined traditional conceptions of various aspects of Islamic thought, including legal systems, and called for new ways of interpreting the Quran and the other sources of Islamic jurisprudence. The most prominent of the modernists was Jamal al-Din al-Afghani (1838-97) around whom developed a circle of influential disciples. Al-Afghani promoted the view that Islam, correctly interpreted, was a socio-political ideology and civilization whose values were superior to Western civilization and could be used to unite politically Muslims of different nationalities and ethnicities against European colonialism. In this regard, he is often perceived as the father of pan-Islamism. He was also a strong advocate for the adoption of modern science which he considered central to the survival of Muslim civilization against European cultural onslaught. Muhammad Abduh (1849-1905), an Egyptian scholar, was one of the most prominent disciples of al-Afghani. Together they founded a short-lived journal called Al-Urwah al-wuthqa which vehemently opposed European imperialism and demanded Islamic reform and unity. Based on his familiarity and training in traditional Islamic education, Abduh called for a fresh interpretation of the Quran and the sunnah of the Prophet Muhammad so that it was more appropriate to a modern context. Indeed, for him, interpretation of divinely revealed texts was a dynamic process in which reason and revelation were to be harmonious. In his eyes, anyone who denied scientific truths or the importance of rationality was committing a grievous sin. On account of his teaching position at Al-Azhar, a premier institution of learning in the Sunni world, he was able to influence students who came from as far as Indonesia and Malaysia. Abduh espoused his ideas in al-Manar The Beacon a journal widely read in parts of the Muslim world. Abduh edited this journal with his disciple and biographer Muhammad Rashid al-Rida (1865-1935). While Rida, like al-Afghani and Abduh, called for a reinterpretation of the Quran as well as the compatibility of Islam with science, reason and modernity, over time he became religiously more conservative and critical of the increasing secularization of society. He advocated that Muslims follow the example of the early Muslim community, the salaf, laying the foundation for the more strident Islamist movement, the Muslim Brotherhood that was to evolve later. Qasim Amin (1863-1908) was another important figure in the circle of disciples associated with al-Afghani and Abduh. He was a prominent among the Modernists for his advocacy of equal rights for women, an end to their seclusion and, through access to education, equal participation in public life. In the Indian subcontinent, the Modernist movement arose in the aftermath of the Indian rebellion of 1857-8 when Hindu and Muslim sepoys (soldiers) began a movement to overthrow the power of the British. The British suppressed the rebellion with brutal force, with many Indians losing their lives andor their property. In this traumatic context arose a Modernist leader, Sir Sayyid Ahmad Khan (1817-1898), who was firmly convinced that to make progress in the context of colonial India, the best path for the Muslims to follow was that of absolute and unwavering loyalty to the British. Furthermore, he felt that Muslims should participate fully in the Western-style educational system being established by the British so that they would not become a social and economic underclass. Western thought, he believed, was not in fundamental conflict with Islam, nor was the studying the natural sciences, for there could not be a conflict between the Quran 8211 the Word of God 8211 and Nature 8211 the Work of God. In this regard, he advocated a rational and contextual approach to Quran interpretation since Islam, according to him, accommodates historical change. To promote his ideas and provide young Muslims with Western-style higher education, he fought for and eventually founded the Anglo-Muhammadan Oriental College, which later became Aligarh Muslim University. Sayyid Ahmad Khans approach enjoyed the support of several important personalities in Indo-Muslim society and formed the basis of the so-called Aligarh Movement. Among its members were several important literati who wrote Urdu prose and poetry to disseminate their ideas. Most prominent were Altaf Husayn Hali (d. 1914) who wrote the famous poem Madd va gazr-i Islam, The Ebb and Flow of Islam, in which he contrasts the past glories and achievements of Islamic civilization with the miserable status of Muslims of his time Nazir Ahmad (d. 1912) a novelist whose writings, such as Mirat al - Arus The Brides Mirror, emphasized the need for female education and Mumtaz Ali whose major work, Huquq al-niswan, The Rights of Women, advocates complete equality between men and women. Perhaps the most radical of Sir Sayyids collaborators was Chiragh Ali (d. 1895) who not only dismissed traditional Islamic jurisprudence, but more controversially considered the genre of hadith, accounts of the Prophets deeds and statements, to be entirely fabricated. A significant intellectual and financial supporter of Aligarh Muslim University was Sir Sultan Muhammad Shah Aga Khan III (1877-1957), Imam, or spiritual leader, of the Ismaili branch of the Shia Muslims. Sultan Muhammad Shah utilized his religious authority to institute a social, economic, and educational revolution among his followers that had far reaching consequences, including dramatically improving the status of Ismaili women. For instance, he declared the seclusion of women to be crime, and abolished the practice of veiling among his followers. During his lifetime, Sir Sultan Muhammad Shah held several leadership positions within Indias Muslim community organizations representing their interests before the British. In an international context he represented India at the League of Nations, the predecessor to the present-day United Nations, being elected to its presidency in 1937. As you read about Islamic Modernism, it is worth keeping in mind that it is a complex movement, far from being monolithic for it is comprised of several strands some which were in deep disagreement and contradiction with each other. Such tensions inherent in the movement would explain why Jamal al-Din al-Afghani was quite critical of the ideas and outlook of a fellow Modernist, Sayyid Ahmad Khan whom he considered to be a puppet of the British colonialists. Guiding Questions List at least five specific challenges that modernity posed to Muslim societies. What is Islamic Modernism As you read the selections, what are the various definitions of Islamic Modernism What is the difference in Islamic Modernism and the reformistrevivalist movements we explored in Session Eight Identify some of the challenges faced by Islamic Modernists as they sought to articulate their vision. Aside from calling for a reinterpretation of Islam, what were other areas of reform that were part of the modernist agenda As you read the writings of the men who were part of this movement, think about common themes. What kinds of subjects do they bring up repeatedly How do those themes give us insight into the criticism that Islamic Modernists may have faced top The onset of European imperialism created a crisis of monumental proportions in the Muslim world. For Muslim intellectuals and religious scholars, it became abundantly clear that the nations of Europe had been able to conquer and subdue Muslim hellip Comments Off on Seminar Nine: Islamic Modernism The second half of the twentieth century witnessed the end of European imperial rule over many parts of the world. In the aftermath of World War II, the network of institutions that had enabled European control over Asian and African societies became increasingly weak and unstable. As a result, movements for political independence blossomed in the colonies, many of which eventually declared themselves to be sovereign, independent nations. Notwithstanding the ending of formal European political rule, these new nations continue, however, to be impacted by the legacy of colonialism. This impact can be discerned in the political, economic and legal institutions they inherited, including even the conception of the nation state which historically originated in Europe. Indeed, as Vali Nasr writes, in the general reading assigned for this session, the legacy of colonialism is key in explaining both the diversity and unity of different experiments with state formation in the Muslim World. (p. 551) Muslim societies in the post colonial period have witnessed a search for satisfying and legitimate interpretations of Islam in relation to a range of issues including globalization, industrialization, uneven economic development, rapid social change, religious and ethnic pluralism. In this search all sorts of interpretations have been put forward, ranging from progressive to reactionary ones. At a political level, the failure of ideologies such as capitalism, communism, and socialism to deliver social and economic justice have prompted crucial questions concerning the role of Islam in the nation-state. As a result, Islam has sometimes come to be interpreted not simply as a system of religious beliefs, practices, morals and ethics, but as a political ideology underpinning the nation state an ideology that will solve all the problems facing contemporary Muslim societies. As Reza Aslan aptly points out in his book, No god but God. Islam has been invoked to legitimize and to overturn governments, to promote republicanism and defend authoritarianism, to justify monarchies, autocracies, oligarchies and theocracies. He points out that the proponents of each form of government have considered theirs to be the only authentically Islamic formulation, usually legitimizing their formulation by invoking their particular understanding of the state established by the Prophet Muhammad in Medina. As a consequence, he points out,.the Islamic state is by no means a monolithic concept. Indeed, there are many countries in the world that could be termed as Islamic states, none of which have much in common with each other. And yet not only do all these countries view themselves as the realization of the Medinan ideal they view each other as contemptible desecrations of that ideal. (p.257) The emergence of political Islam is a recent phenomenon in the intellectual history of Muslim societies and, as such, is clearly rooted in their colonial and post-colonial experience. Islamists, that is, those Muslims who seek to interpret Islam as a political ideology, espouse an exclusivist world-view that denies room for pluralism or diversity of interpretations. They are revisionist or ahistorical in their reading of history (they imagine an ideal past in which Muslims practiced a pure Islam) as well as the exegesis of religious texts such as the Quran and hadith. Frequently, they identify themselves through declarative external symbols such as dress and physical appearance. They tend to function well in contexts marked by political, economic and social inequities as well as general religious illiteracy where most people rely on the interpretations of those who have laid claim to some form of religio-political authority. The readings in Session Ten explore, through the case study method, some of the diverse political, economic and social contexts in which Muslims live today and the different roles that Islam plays in particular nation states. The second half of the twentieth century witnessed the end of European imperial rule over many parts of the world. In the aftermath of World War II, the network of institutions that had enabled European control over Asian and African hellip Copyright copy 2009 - Muslim Histories amp Cultures. All materials presented on this site are the property of their respective authors. Please do not reproduce them online or in print without first obtaining written permission. Please contact the author to obtain his or her written consent.

No comments:

Post a Comment